壓克力繪畫創作: 栽 種 公 義 收 割 慈 愛 壓克力顏料、木板93cmx60cm

壓克力繪畫創作: 栽 種 公 義 收 割 慈 愛  壓克力顏料、木板93cmx60cm
你 們 要 為 自 己 栽 種 公 義 , 就 能 收 割 慈 愛 。 現 今 正 是 尋 求 耶 和 華 的 時 候 ; 你 們 要 開 墾 荒 地 , 等 他 臨 到 , 使 公 義 如 雨 降 在 你 們 身 上 。(何 西 阿 書 10:12) Sow with a view to righteousness, Reap in accordance with kindness; Break up your fallow ground, For it is time to seek the LORD Until He comes to rain righteousness on you.( Hosea 10:12)

搜尋此網誌

網頁

總網頁瀏覽量

2011年11月19日 星期六

11/20 English 慕安德烈每日靈修 God's Best Secrets by Andrew Murray


新約的中保
經文: 「新約的中保耶穌,以及所灑的血。這血所說的比亞伯的血所說的更美。」(希伯來書十二:24)
        中保的責任就是要擔保締約的兩造,能確實履行契約的條文。耶穌向我們保證上帝必會成就祂的應許,耶穌也向上帝保證,我們必會履行上帝的要求,祂也賜下力量幫助我們得以完成。
        在耶穌離世前的最後晚餐,耶穌以新約中保的身份,向門徒應許,要賜下以西結所預言的聖靈,做為我們的保惠師,一個珍貴的禮物。
        耶穌著手以行動來履行祂的應許:「我要你跟隨我的腳蹤,遵行我的法度。」祂是如此明確地向門徒要求遵守祂的誡命,同時也藉著應許的履行,使得上帝的計劃得以完成。
        「若你愛我,你就要遵守我的誡命,而我也求父,賜下另一個聖靈保惠師。」
        「那有了我命令又遵守的,就是愛我的。那愛我的,必蒙我父愛他,我也要向他顯現。」
        「若有人愛我,他必要遵行我的道,我父也要愛他,我們也要與他一同坐席。」
        「若你常將我的話,藏在心裡,無論你求什麼,必能成就。」
        「若你遵守我的誡命,你就常住在我的愛裡。」
        「若你做我所吩咐你的事,就是我的朋友了。」 你想,上帝會定下一些超高標準,難以達成的要求,然後告訴門徒說,你能否得到我的祝福,要看你是否能做得到?當然不會!祂不會故意刁難我們,祂賜下聖靈保惠師,就是要來幫助我們。好好地默想這些經文,確信基督耶穌多麼希望我們愛祂,並透過聖靈的內住,基督徒們真的可以做到,時時刻刻遵守祂的誡命,過得勝的生活。
上一篇        下一篇

"THE MEDIATOR OF A NEW COVENANT"
Scripture: "Ye are come to Jesus the Mediator of a new covenant, and to the blood of sprinkling."—HEB. xii. 24.
        The Mediator is responsible that both sides shall faithfully fulfil the obligations as set forth in the Covenant. Jesus is our surety that God will fulfil His promise. He is surety to God for us that we on our part shall faithfully perform what God requires of us, and He will enable us to keep the Covenant.

        It was as Mediator, in the night of the Last Supper, that He gave His disciples the great promise of a New Covenant, the gift of the Holy Ghost as prophesied by Ezekiel.

        He also undertook to fulfil the promise, "I will cause you to walk in My statutes, and ye shall keep My judgments, and do them." It was in the fulfilment of this promise that He spoke so definitely to His disciples of the keeping of His commandments being the way by which God's designs would be accomplished. "If ye love Me, ye will keep My commandments, and I will pray the Father and He shall give you another Comforter." "He that hath My commandments, and keepeth them, he it is that loveth Me, and he that loveth Me shall be loved of My Father, and I will manifest myself unto Him." "If a man love me he will keep My word, and My Father will love him and we will come unto him and make our abode with him." "If My words abide in you, ask whatsoever ye will, and it shall be done." "If ye keep My commandments, ye shall abide in My love." "Ye are My friends, if ye do the things which I command you."

        Would the Lord definitely have said that all these blessings depend upon the keeping of His commandments, if it were impossible for His disciples to keep them? Assuredly not. He had given them a pledge that the Holy Spirit would enable them. Meditate on this until you have the assurance that Christ expects His disciples for love of Him, through the power of the Holy Spirit, to do all that He asks; and through His abiding in their hearts they will unceasingly keep His commands.

沒有留言:

張貼留言