壓克力繪畫創作: 栽 種 公 義 收 割 慈 愛 壓克力顏料、木板93cmx60cm

壓克力繪畫創作: 栽 種 公 義 收 割 慈 愛  壓克力顏料、木板93cmx60cm
你 們 要 為 自 己 栽 種 公 義 , 就 能 收 割 慈 愛 。 現 今 正 是 尋 求 耶 和 華 的 時 候 ; 你 們 要 開 墾 荒 地 , 等 他 臨 到 , 使 公 義 如 雨 降 在 你 們 身 上 。(何 西 阿 書 10:12) Sow with a view to righteousness, Reap in accordance with kindness; Break up your fallow ground, For it is time to seek the LORD Until He comes to rain righteousness on you.( Hosea 10:12)

搜尋此網誌

網頁

總網頁瀏覽量

2011年11月27日 星期日

Chinese 11/28 English 慕安德烈每日靈修 God's Best Secrets by Andrew Murray


聖子的靈
經文: 「你們既為兒子,上帝就差祂兒子的靈,進入你們的心,呼叫阿爸、父。」(加拉太書四:6)
        上帝的兒女們,那住在你裡面的靈,與住在耶穌裡面的靈是一模一樣的靈。在客西馬尼園,祂教導耶穌祈禱:「阿爸父,願祢的旨意成就。」祂教導我們認識上帝慈父般的愛,以及耶穌如孩童般以順服來回應天父的愛。上帝的靈在我們裡面,就如同祂在我們裡面一樣。聖子的靈以禱告的方式呈現,我可以期待在祈禱時,上帝的愛與聖潔能藉此傳遞給我。
        我可以依賴上帝,將祂兒子的靈啟示在我心裡,並保守我常活在祂面前,且照祂所應許的,祂要住在我裡面,做奇妙的善工。當聖靈的內住成為我們實際的經驗時,基督的生命與性情,就會在我裡面內化成形,成為我個性的部份與全部,聖靈的氣息與光輝也自然流露在我日常的言行舉止間。
        更進一步,聖靈要幫助我,知道如何來服事主。聖靈在我心中作潔淨成聖的工作時,耶穌就要顯現在我心中。聖靈也要幫助我克服世界的誘惑與纏累,讓我成為明燈,照耀這黑暗的世代,見證有主同在的基督徒生活。祂也要以聖潔的大愛充滿我心,不但愛弟兄,也愛尚未得救的人;不單愛可愛的人,也愛忽視我、恨惡我的人。我也能天天為這些人禱告,隨時找機會真心地幫助他們,因此我甘心樂意為此勞苦把福音傳遞給他們。喔!親愛的弟兄姐妹們,每天都帶著期盼來到施恩寶座前,花時間等候上帝的靈充滿你的心,並在你心裡作工。
上一篇        下一篇

'THE SPIRIT OF HIS SON"
Scripture: "Because ye are sons, God sent forth the Spirit of His Son into our hearts, crying, Abba, Father."—GAL. iv. 6.
        The Spirit that dwells in you, O child of God, is none less than the same Spirit that was in Christ, the Spirit of God's holiness. In Gethsemane He taught Christ to cry, "Abba, Father, Thy Will be done." He teaches us to know God's father-love, and to respond with childlike love and obedience. He will be in us even as He was in Christ, the Spirit of Sonship expressing itself in a life of prayer. I may most assuredly expect of Him that He will impart to me God's love and holiness.

        I may also rely upon Him as the Spirit of God's Son to reveal Christ in my heart, and always to keep alive in me Christ's life. All that Christ has said of His abiding in me and I in Him, the Spirit of Christ will work in me. Through the Spirit Christ's indwelling becomes an actual experience, and as a result the mind of Christ and His disposition may be formed in me, and become manifest. I may with certainty expect this of the Holy Spirit.

        And furthermore the Holy Spirit will fit me for God's ser¬vice. As the Spirit that sanctifies He will reveal Christ to me as my sanctification. The Spirit will enable me to overcome the world and its entanglements, and be a witness to what Christ's life in His child may be. He will fill me with love to the brethren, with love to those who hate or ignore me, with love to all around me who are not yet saved, so that I shall pray for them and be ready to help them. He will give me love to all the world, so that I may labor with enthusiasm for missions that the Gospel may be brought to all men. Oh, my brother, take time each day with the Lord for your heart to be filled with the confident expectation of what God's Spirit will do for you.

沒有留言:

張貼留言