壓克力繪畫創作: 栽 種 公 義 收 割 慈 愛 壓克力顏料、木板93cmx60cm

壓克力繪畫創作: 栽 種 公 義 收 割 慈 愛  壓克力顏料、木板93cmx60cm
你 們 要 為 自 己 栽 種 公 義 , 就 能 收 割 慈 愛 。 現 今 正 是 尋 求 耶 和 華 的 時 候 ; 你 們 要 開 墾 荒 地 , 等 他 臨 到 , 使 公 義 如 雨 降 在 你 們 身 上 。(何 西 阿 書 10:12) Sow with a view to righteousness, Reap in accordance with kindness; Break up your fallow ground, For it is time to seek the LORD Until He comes to rain righteousness on you.( Hosea 10:12)

搜尋此網誌

網頁

總網頁瀏覽量

2012年1月9日 星期一

1/10 English 慕安德烈每日靈修 God's Best Secrets by Andrew Murray


悔改認罪
經文: 「我們若認自己的罪,上帝是信實的、是公義的,必要赦免我們的罪,洗淨我們一切的不義。」(約翰壹書一:9)
        我們認罪的禱告,常常是很膚淺的,甚至自己都不當它是一回事。很少基督徒明白認罪時,內容要很明確,態度要很認真,如此才能活出得勝罪惡的能力。與耶穌基督交往溝通,我們必需很真誠地向祂承認任何一樣祂所不喜悅的罪,好使我們與主耶穌基督的溝通是沒有隔闔的。
        聽聽大衛是怎麼說的:「我向祢陳明我的罪,不隱瞞我的惡,我說,我要向耶和華承認我的過犯,祢就赦免我的罪惡……祢是我藏身之處,祢必保佑我脫離苦難,以得救的樂歌,四面環繞我。」(詩卅二:5~7)當他不肯承認自己的罪時,他說:「我閉口不認罪的時候,因終日唉哼,而骨頭枯乾。」(詩卅二:3)但是當他認罪時,內心就有奇妙的改變。
        認罪不僅是很不好意思地向上帝承認罪而已,乃是將罪交給上帝,並且徹底地離開罪。這樣一個真誠的祈禱,意謂著我本身對罪無能為力,只有憑著信心,求上帝把我從罪惡綑綁中釋放出來。所以,第一步就是相信我的罪已蒙赦免,第二步相信耶穌的寶血已洗淨我一切的罪,使我不再受罪惡的轄制。
        親愛的弟兄姐妹們,若你想要與耶穌建立良好關係,不要害怕向祂認錯,要相信祂必要赦免我的罪,且要釋放我脫離罪惡。深刻體認上帝的慈愛,只要我們肯認罪,上帝必要饒恕我們,如此你將明白耶穌就是要把我們從罪惡中救拔出來。衷心相信罪的重擔已由耶穌背負,罪的工價已由耶穌代償,只要我們向祂認罪懺悔,我們就能得著自由,得著能力。
上一篇        下一篇

CONFESSION OF SIN
Scripture: "If we confess our sins, He is faithful and just to forgive us our sins, and to cleanse us from all unrighteousness."—1 JOHN i. 9.
        Too often the confession of sin is superficial, and often it is quite neglected. Few Christians realize how necessary it is to be in earnest about the matter, or feel that an honest con¬fession of sin gives power to live the life of victory over sin. In fellowship with the Lord Jesus we need to confess with a sincere heart every sin that may be a hindrance in our Christian lives.
        Listen to what David says, "I acknowledged my sin unto Thee; I said, I will confess my transgression, and Thou forgavest the iniquity of my sin. Thou art my hiding-place; Thou shalt compass me about with songs of deliverance" (Ps. xxxii. 5-7). David speaks of a time when he was unwilling to confess his sin. "When I kept silence, Thy hand was heavy upon me." But when he had confessed his sin, a wonderful change came.
        Confession means not only that I confess my sin with shame, but that I hand it over to God, trusting Him to take it away. Such a confession implies that I am wholly unable to get rid of my guilt, but by an act of faith I reckon on God to deliver me. This deliverance means in the first place that I know my sins are forgiven, and secondly, that Christ undertakes to cleanse me from the sin, and keep me from its power.
        O Christian, if you are seeking to have fellowship with Jesus, do not fear to confess each sin in the confident assurance that there is deliverance. Let there be a mutual understanding between the Lord Jesus and yourself that you will confess each sin, and obtain forgiveness. Then you will know your Lord as Jesus Who saves His people from their sin. Believe that there is great power in the confession of sin, for the burden of sin is borne by our Lord and Saviour.

沒有留言:

張貼留言