壓克力繪畫創作: 栽 種 公 義 收 割 慈 愛 壓克力顏料、木板93cmx60cm

壓克力繪畫創作: 栽 種 公 義 收 割 慈 愛  壓克力顏料、木板93cmx60cm
你 們 要 為 自 己 栽 種 公 義 , 就 能 收 割 慈 愛 。 現 今 正 是 尋 求 耶 和 華 的 時 候 ; 你 們 要 開 墾 荒 地 , 等 他 臨 到 , 使 公 義 如 雨 降 在 你 們 身 上 。(何 西 阿 書 10:12) Sow with a view to righteousness, Reap in accordance with kindness; Break up your fallow ground, For it is time to seek the LORD Until He comes to rain righteousness on you.( Hosea 10:12)

搜尋此網誌

網頁

總網頁瀏覽量

2012年1月7日 星期六

1/8 English 慕安德烈每日靈修 God's Best Secrets by Andrew Murray


主的話與禱告
經文: 「求祢照祢的話將我救活。」(詩篇一一九:107)
        在密室與上帝相親的安靜時間,讀聖經與禱告是兩項不可或缺的功課。藉著讀經,上帝向我說話,藉著禱告,我向上帝說話,因為既是與上帝溝通親近,這溝通必須是雙向式的。若我只是禱告,而不讀上帝的話,我所思所想容易流於我行我素;反之,若我將上帝的話帶進禱告中,我的禱告就能按主的心意求,禱告也更為有力,因此在一個真實的禱告中,聖經的話語可使禱告內容更紮實。
        當我祈禱時,我必須對上帝有更正確的認識,藉著聖經的話,聖靈能引領我對上帝有正確的認識;聖經像是一面鏡子,可以照出我的本相,讓我看到自己是何等的敗壞污穢;同時聖經也向我顯示,上帝對我有何等奇妙的愛,祂要賜我力量遵行祂的旨意。聖經的話也教導我如何禱告--用堅定的信心,迫切的渴望,持續的恆心。並且聖經的話也讓我看到我是怎樣一個人,而上帝的恩典,又要模造我成為一個怎樣的人。最重要的,聖經每天提醒我,耶穌是最偉大的代禱者,祂也恩准我,靠著耶穌的名,我可以坦然無懼地來到上帝面前,向祂祈求。
        喔,親愛的弟兄姐妹們,學好這樣功課,就是每天來到上帝面前讀祂的話語,汲取生命活水,並按著祂的心意祈禱。
        現在來談談禱告,我們讀聖經時,需要禱告,好讓聖靈教導我們明白上帝的心意,並願照祂的心意去做,因為上帝是一切的一切,祂住在我們裡面。
        那進入密室禱告的人有福了,因為藉著讀聖經和禱告,我可以親近上帝,和祂促膝談心,將自己獻給上帝,做義的肢體,與祂同工服事教會。聖靈也要藉著這段分別為聖的安靜時間,將上帝的愛充滿在我心中,讓我每天行在上帝的愛中。
上一篇        下一篇

THE WORD AND PRAYER
Scripture: "Quicken me, 0 Lord, according to Thy Word."—PS. cxix. 107.
        Prayer and the Word of God are inseparable, and should always go together in the quiet time of the inner chamber In His Word God speaks to me; in prayer I speak to God. If there is to be true intercourse, God and I must both take part. If I simply pray, without using God's Word, I am apt to use my own words and thoughts. This really gives prayer its power, that I take God's thoughts from His Word, and present them before Him. Then I am enabled to pray according to God's Word. How indispensable God's Word is for all true prayer!
        When I pray, I must seek to know God aright. It is through the Word that the Holy Spirit gives me right thoughts of Him. The Word will also teach me how wretched and sinful I am. It reveals to me all the wonders that God will do for me, and the strength He will give me to do His will. The Word teaches me how to pray with strong desire, with a firm faith, and with con¬stant perseverance. The Word teaches me not only what I am, but what I may become through God's grace. And above all, it reminds me each day that Christ is the great Intercessor, and allows me to pray in His Name.
        O Christian, learn this great lesson, to renew your strength each day in God's Word, and so pray according to His will.
        Then we turn to the other side,—Prayer. We need prayer when we read God's Word,—prayer to be taught of God to understand His Word, prayer that through the Holy Spirit I may rightly know and use God's Word,—prayer that I may see in the Word that Christ is all in all, and will be all in me.
        Blessed inner chamber, where I may approach God in Christ through the Word and prayer. There I may offer myself to God and His service, and be strengthened by the Holy Spirit, so that His love may be shed abroad in my heart and I may daily walk in that love.

沒有留言:

張貼留言